Veliki kovidni mešetarji - 2

Pri omrežjih gre za popolnoma drugačno resničnost, kot smo jo bili vajeni do sedaj. Smoter in cilj nikdar nista jasno predstavljena, ampak sta zgolj okvir, znotraj katerega se odvija naše zoženo življenje. Značilen primer je kovidna epidemija. Ves čas so nam dopovedovali, da gre za zaščito našega zdravja, za skrb, da ohranijo kar največ prebivalcev neprizadetih. Sedaj pa ugotavljamo, da je bila vsa ta zdravstvena melodrama le spretno prikrit neoliberalni pohod na našo samostojnost, načrtno ukinjanje pravic in zmanjšanje neodvisnosti ter ekonomske moči lokalnega gospodarstva. Šlo je, milo rečeno, za nasilno spreminjanje navad in dobesedno zatiranje vitalnosti prebivalcev, z namenom, da bomo poslušno služili korporacijam, pri čemer je skrb za disciplinirano delavstvo prevzela država. Vstopili smo v obdobje vseevropskega fašizma in Ukrajina je prva žrtev novodobnega totalitarizma. 

Globalna prepletenost sveta temelji na omrežjih, za katerimi običajno stojijo največji
korporacijski delničarji.                                                                                 Sl.vir: KeySight

    Evolucija nas je opremila z dokaj dobrim umom in razumom(1). Prvo je orodje razmišljanja in razvozlavanja zavesti, drugo je povezano z dojemanjem. Um je dialektika, razum metafizika. Um je inovativna kultura, razum vedenje in odzivanje na dogodke. Večina človeštva ne posega po umu, ker mu zadostuje razum in resnice, ki jih le ta izpoveduje oziroma dovoli. In ko se um imanentno upira fašizmu, vsakršni totalitaristični obliki upravljanja z ljudmi, se mu razum največkrat poslušno pokori. Tako veleva koristolovska in preživetvena plat v človeku. Razum namreč skrbi, da smo vedno na pravi strani; na strani zmagovalcev nikdar poražencev. Obrača se po vetru. Um noče zgolj preživeti, ampak hoče tudi umeti, dojeti, zakaj stvari so, kot so in išče načine, kako slabo odpraviti, dobro razviti. Um živi za prihodnost, razum za sedanjost in predvsem preteklost. Um razvijamo, razum vzgajamo. Um spodbujajo genske zasnove, razum socializacija. Zaradi razumevanja se je cepilo nešteto ljudi, zaradi umevanja le redki. Tisti, ki so razumeli, so uperjali prst v druge, ki so umeli in jih obtoževali, da so krivi za širjenje koronavirusne okužbe in kovidne obolelosti. Ravnali so, kot so razumeli, da morajo, kot so jim pač pokazali, kako je treba razumeti. In ko se korporacije in države lotevajo novih manipulativnih projektov, se lotevajo razuma. Um namreč zastavlja preveč vprašanj, razum največkrat prav nobenega, saj je bolj ali manj hvaležna vzgojna tarča. 

Um je ustvarjalen, razum podkupljiv, prilagodljiv. Prvi
raziskuje v smeri zavesti, drugi je hlapec discipline.
Sl.vir: Avktarget.com

    Seveda, se da skozi vzgojno izobraževalni proces vplivati tudi na mišljenje, predvsem na to, kako mislimo. Proces mišljenja oziroma umovanja lahko obremenjujemo, zaviramo z različnimi vrednotami in stališči ter spoznavno-zaznavnimi, kognitivnimi metodologijami. Kljub temu je um nerazdružno povezan s svobodo misleca in snovi, medtem ko ima manipulirani, nekritični, usmerjeni um vse lastnosti razuma. Um je glede ustvarjalnosti lahko popolnoma svoboden, razum pa v vseh pogledih podkupljiv in subjektiven. 

    Vsekakor so posamezniki znotraj omrežij omreženi. Obsevani so z natančno določenimi informacijami in se jim razumsko predajajo, jih širijo, jih zagovarjajo. Kdor se obstoječemu miselnemu toku izogiba, ali poskuša uvesti celo lastnega, ga omrežje presliši in če ne drugače tudi izvrže. Danes še ne, vendar če se bo človekov razvoj nadaljeval v tej smeri, bo izključeni vsekakor obsojen na smrt(2).

    Poglejmo samo leto in manj stare dogodke pri nas. Klerikalno janševiško omrežje se je najprej spravilo na kulturno krajino, s tem, da je izključilo iz financiranja ali ukinilo zavarovalni status liberalnejšim nevladnim organizacijam in ustvarjalcem, ki niso hoteli tuliti v slonji trobec. Značilni primer ideološke in vrednostne diskriminacije je raper Zlatko(3). Kulturno ministrstvo je pod Simonitijevim vodstvom na vsak način hotelo obračunati s človekom, ga izbrisati iz družbene scene. Preko lastnega omrežja so Zlatka predstavljali kot obsojenca in opomin drugim. Prispodobno bi lahko rekli, da so farizeji Kristusa ponovno pribijali na križ, vendar zadeve ne smemo pojmovati preveč lahkotno, simbolično. Janševiki in domači klerikalci imajo namreč enega najbolj prepletenih, ovaduških omrežij pri nas in če slučajno ne zaudarjaš po njihovo, tudi slučajno ne moreš računati, da se bo zate našla kakšna zaposlitev, dotacija, kaj šele pogodbeno sodelovanje v resorjih, ki jih politično obvladujejo. Čista diskriminacija, ki ugonablja posameznike in spreminja državo brez kadrovskega zaledja v fevdalno, vazalno avtokracijo! 

Zlatko, simbol upora enoumju in etični diskriminaciji.
Sl.vir: Siol.net

    Znotraj omrežja je nemogoče obdržati objektiven pogled na stvari. Razum se namreč uklanja pripadnosti v zameno za sprejemanje in košček kruha. Seveda gre v tem pogledu za dokaj primitivno delovanje omrežja na lokalni ravni. Omrežja, kot so janševiško-klerikalna, so do neke mere pomembna zgolj znotraj omejene populacije ter prostora. Njihova moč je začasna, vpliv pa močno omejen; odvisen izključno od vzvodov politične oblasti. Ko se ta konča, omrežje postane bolj ali manj marginalno, nepomembno in brez kakršnegakoli vpliva na aktualno politiko. Podobno je tudi, ko vodilne politične položaje v družbi zasede leva opcija, kot jo zadnje čase pogosto poimenujemo. Tudi moč in vpliv njenega omrežja sta zgolj začasna, je pokazala trenutna janševiško-klerikalna vlada. Tako je vedno, kadar gre zgolj za oblast. Spopadanje med dvema omrežjema za politični vpliv v državi, kaže na njuno nerazvitost v smislu obče prisotnosti in prepričljivosti. Nobeno nima na voljo argumentov, s katerimi bi prepričalo volivce drugače kot z obljubami, podkupovanjem. To vsekakor ne spominja na zreli omrežji, ampak prej na klasično rimsko volilno folkloro, kjer so proletarcem, ljudem brez premoženja, darovali kruha in iger z upanjem, da bodo kupili njihov glas.

Volitve, dokazovanje za ohranitev oblasti in privilegijev.
Sl.vir: Večer
    Takšna nedozorela, lokalna omrežja, ki si moč in vpliv lahko zagotovijo le s političnimi vzvodi in kompromitiranjem države za ozke politične, mogoče celo ideološke cilje, so prav zaradi lastnih notranjih frustracij, ki so posledica mednarodne nepomembnosti, neverjetno uslužna za zunanje, močne, globalne mreže. To se je še kako nazorno pokazalo pri dosedanjem protikovidnem dojemanju in ukrepanju. Zunanje mreže in vplivneži, ki nastopajo znotraj njih, jim namreč dajejo veljavnost in prepričljivost. Tako večkrat lahko slišimo: "Saj so tudi drugje zapirali in zatirali drubo in ljudi, uvedli policijsko uro, omejevali dostop do storitev in dobrin, ločevali ljudi na necepljene in cepljene …" Ja, poslušamo takšen in podobn izgovor: "Saj so tudi drugje …!" Vendar, če temu lahko le prikimamo, nikakor ne moremo sprejeti logike, da če bodo drugje skakali na glavo v prazen bazen, jih bomo uslužno sledili. 

    Sam si niti slučajno nisem predstavljal, da bo naša vlada postopala, kot neoliberalni privesek prebujajočega mednarodnega fašizma (neoliberalistična država, korporacije, vera, mediji). Vsekakor sem mislil, da živim v neki čvrsti, razumni politični skupnosti, ki je dokaj imuna na prijeme množične panike in avtoritarno sugestijo. A sem se očitno motil. Janševiški kleriki so celo zanemarili vzdržnost javnih financ in sledili vzorom na Zahodju. Tisto, kar si lahko privoščijo, denarni sistemi, ZDA, Francije, Nemčije ali Združenega kraljestva, si državica, kot je Slovenija, še posebej, če je vazalna, nikakor ne sme. Zaradi prezadolženosti nas v trenutku lahko zdrobijo, če se jim zahoče in bi sodobna doktrina v mednarodnih odnosih ne priporočala upravljanja s šibkimi namesto vodenja. To pomeni, da ko bodo na Zahodju znova krenili nad kakšnega od koronavirusnih sevov, se jim bomo brez ugovarjanja, odobravajoče pridružili. Izdajstvo, kot lahko vidimo danes, je izključno zavarovanje blagostanja in udobja določenega dela populacije na račun celotne skupnosti in mu skrb za narodni ali nacionalni blagor služi zgolj kot izgovor za plenjenje sodržavljanov. 

Cefizeljni
    Zdaj že vemo, da za vsem tem človekoljubjem stojijo prepleteni odnosi, utemeljeni na precejšnjem podmazovanju. Poglejmo, kaj se je dogajalo in se še v zdravstvu, poglejmo, kako so nagrajevali uradnike, kako so delili kovidne dodatke v državnih ustanovah, medtem ko so tisti, ki so se dejansko soočali s tveganjem za obstoj na trgu zaradi neustreznih varnostnozaščitnih ukrepov in neučinkovitih cepiv še naprej prejemali prejšnje ali celo nižje plače. Da nobena pomoč ni zastonj, še posebej ne dobrodelnost znotraj mednarodnega prostora, nazorno pokažejo Sklad Billa in Melinde Gates, Facebokove in Merckove naložbe v bolj učinkovito manipuliranje z ljudmi ter organizacija z najbolj razpredenim podkupovalnim in usmeritvenim omrežjem v globalnem prostoru, ameriški sklad CDC. Če, je kdo slučajno mislil, da za tokratno farso s kovidom res stojijo Kitajci, je podcenil mednarodno moč in vplivnost ameriškega korporativističnega sistema. Vse niti se namreč stekajo v veliko tkalnico na drugi strani Atlantika. A o tem drugič.



Navedki!


(1) Zanimivo je pogledati gesli "um" in "razum" v Franu, slovarjih Inštituta za slovenski jezik Frana Ramovša, ZRC SAZU, da spoznamo, da gre v bistvu za dve le navidez sorodni besedi, ki sta semantično popolnoma raznorodni: https://www.fran.si . Um - sposobnost mišljenja, spoznavanja, zavest, duh glede na to sposobnost … Razum - sposobnost vključevati, sprejemati v zavest in ugotavljati vzročne, logične povezave; miselno.spoznavna stran človeka …


(2) Avtorja knjige Homo deus Yuvala Hararija povzema Nial Ferguson. Trg in stolp. UMCO. Ljubljana, 2018. Str.: 41.


(3) Lastni položaj in odzivanje nanj je Zlatko nedvoumno pojasnil z rapom Svoboda. Toplo priporočam ogled na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=O7BBRRwgG7Y



Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Brambovska varda

Tehnološka strast po življenju

Lisjak je pravi lisjak